Κυριακή 21 Ιουνίου 2009

Παράνομες χρεώσεις τραπεζών

Αν και το θέμα με τις χρεώσεις των τραπεζών είναι λίγο παλιό, νομίζω αρκετοί ακόμα δεν έχουν μάθει ότι ορισμένες εκτός από παράλογες είναι πλέον και παράνομες. Όμως αυτό δεν τις εμποδίζει να συνεχίζουν να απαιτούν αμοιβές και χρεώσεις που έχουν καταργηθεί.

Ήδη η Εθνική Τράπεζα πλήρωσε 100.000 ευρώ για ηθική βλάβη στους καταναλωτές και της επιβλήθηκε επιπλέον ποινή 3.000 ευρώ για κάθε περίπτωση παραβίασης της απόφασης των δικαστηρίων. Πιο αναλυτικά οι "παρανομίες":

Για τις καταθέσεις:


- Μονομερής μεταβολή από την πλευρά της τράπεζας για τους όρους των λογαριασμών καταθέσεων

- Είσπραξη προμήθειας για κατάθεση σε λογαριασμό τρίτου προσώπου

- Επιβολή εξόδων αδράνειας σε λογαριασμούς που δεν κινούνται για πάνω από 1,5 χρόνο

- Επιβολή εξόδων κίνησης σε λογαριασμούς ταμιευτηρίου (ή τρεχούμενους) μετά την 4η πράξη κάθε μήνα

- Ο υπολογισμός των τόκων των ποσών των καταθέσεων σε μεταγενέστερη ημερομηνία από αυτή που γίνεται η κατάθεση

- Επιβολή εξόδων τήρησης και παρακολούθησης στους λογαριασμούς καταθέσεων

Για τις πιστωτικές κάρτες:

- Μονομερής αύξηση του επιτοκίου της πιστωτικής κάρτας, χωρίς συγκεκριμένα κριτήρια που αναφέρονται στη σύμβαση

- Μονομερής αύξηση της συνδρομής της κάρτας

- Είσπραξη προμήθειας για την ανάληψη μετρητών μέσω πιστωτικής κάρτας

Για τα δάνεια:

- Είσπραξη εξόδων χρηματοδότησης για τη χορήγηση του δανείου

- Είσπραξη εξόδων φακέλου

- Μονομερής αύξηση του επιτοκίου στα δάνεια με κυμαινόμενο επιτόκιο χωρίς κάποιο λογικό κριτήριο.

- Aπαίτηση της τράπεζας για επιστροφή του δανείου αν δεν αποδεχθεί ο πελάτης την αναπροσαρμογή του επιτοκίου

- Επιβολή εξόδων σε δανειολήπτες για να πάρουν βεβαίωση οφειλών

- Η καταγγελία της σύμβασης του δανείου από τη μεριά της τράπεζας σε περίπτωση καθυστέρησης οποιασδήποτε δόσης

- Ο υπολογισμός των τόκων του δανείου με βάση το έτος των 360 ημερών αντί για τις 365 ή 366 μέρες με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη επιβάρυνση του δανειολήπτη

- Η επιβολή χρονικού περιθωρίου (π.χ. 30 ημερών) στον πελάτη για να αμφισβητήσει τις χρεώσεις του, αλλιώς θεωρείται ότι τις κάνει δεκτές

Όσοι βρεθούν χρεωμένοι με κάποιον από τους παραπάνω τρόπους έχουν δικαίωμα να αρνηθούν τους όρους και τα έξοδα, να διαμαρτυρηθούν εγγράφως στην Τράπεζα ζητώντας τα χρήματα πίσω και να στείλουν έγγραφη διαμαρτυρία στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου