Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2009

Πέντε συμβουλές για καλύτερη on-time έρευνα αγοράς

1. Κάθε ερώτηση που κάνετε κοστίζει. (Κοστίζει από άποψη πίστης και καλής θέλησης). Μην υποβάλλετε μια ερώτηση εκτός αν πραγματικά σας ενδιαφέρει η απάντηση. Αυτό σημαίνει ότι μια ασαφής ερώτηση με τις ασαφείς απαντήσεις, "εξαιρετικά ικανοποιημένος... αποδεκτός... εξαιρετικά δυσαρεστημένος", είναι χάσιμο χρόνου. Είναι καλύτερο ρωτήσετε πχ «Πόσο νομίζετε ότι άξιζε αυτό το γεύμα;»

2. Κάθε ερώτηση αλλάζει τον τρόπο που σκέφτονται οι καταναλωτές. Εάν ρωτάτε, "ποιο πράγμα σας εκνευρίζει περισσότερο στο προϊόν/εταιρία μας" έχετε ήδη κάνει κακή αρχή.

3. Κάντε εύκολη τη διαδικασία τερματισμού του ερωτηματολογίου. Εάν έχετε 20 ερωτήσεις δώστε την ελευθερία στον καταναλωτή να απαντήσει μόνο 5 από αυτές και λάβετε τις υπόψιν σας. Εάν σπαταλάτε το χρόνο κάποιου και τελικά δεν σας νοιάζουν οι απαντήσεις που δίνει, ξαναδιαβάστε την πρώτη πρόταση στο #1

4. Κάνετε τις ερωτήσεις ενδιαφέρουσες και όχι υπερβολικά τυπικές. Οι βαρετές έρευνες αξίζουν τα βαρετά αποτελέσματα που φέρνουν.

5. Μην φοβάστε να αλλάξετε την μορφή των ερωτηματολογίων. Αντί να ρωτήσετε «ταξινομήστε αυτά τα χαρακτηριστικά με κλίμακα από 1 έως το 10», γιατί δεν τους αφήνετε να συγκρίνουν; «Είχαμε δύο ομιλητές, τον Bob και τον Ray. Ποιος ήταν καλύτερος;"

Φροντίστε τα αποτελέσματα που θα φέρει η έρευνα που κάνατε να τα εκμεταλλευτείτε κατάλληλα ώστε να άξιζε τον κόπο και την «ενόχληση» των πελατών σας.

Πηγή: http://sethgodin.typepad.com/seths_blog/2009/02/five-tips-for-better-online-surveys.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου